فرزین: کاهش 30 درصدی مصرف آرد با هدفمندی یارانه ها


یزدفردا:سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: مصرف آرد در9 ماه گذشته30 درصد کاهش یافته و ذخیره مهمی از آرد در کشور به وجود آمده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای فرزین در نشست خبری به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در9 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: قبل از اجرای این قانون ، مصرف انرژی سالانه 6 درصد افزایش می بافت اما با اجرای آن در9 ماه گذشته ، اکنون نه تنها افزایش نداریم بلکه در انرژی های فسیلی چهار و نیم میلیارد ریال صرفه جویی داریم.


وی گفت: در مصرف برق نیز در9 ماه گذشته حدود 8 درصد کاهش داریم.


معاون امور اقتصادی وزیر اموراقتصادی و دارایی با اعلام اینکه در این مدت در مصرف گاز نیز صرفه جویی بسیاری شده است، افزود: برآورد ما این است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها روزانه بیش از20 میلیون مترمکعب در مصرف گاز خانوارها صرفه جویی شده است.


آقای فرزین ادامه داد: این صرفه جویی در بخش تولید نبوده است و در این بخش نه تنها کاهش نداشتیم بلکه افزایش نیز داشته ایم که این حاکی از وضع خوب تولید است.


وی گفت: به طور کلی آهنگ کاهش مصرف را در همه کالاهایی که شامل پرداخت یارانه می شوند شاهدیم و این موجب شده است که بتوانیم در آینده منابع بیشتری را صادر کنیم .


آقای فرزین افزود: این کاهش مصرف ، ذخیره صادراتی ما را در حامل های انرژی افزایش خواهد داد و به سرمایه گذاری های کمتری برای تامین برق و گاز در کشور نیاز خواهیم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا